Prestationsångest

Vad gör man när man inte har någonting vettigt att skriva som passar in på en fotoblogg, inga bra idéer och inga nya bilder att visa. Men samtidigt vill uppdatera 2-3 gånger per dag och prestera bra inlägg. Ja, den frågan har jag stallt mig själv några gånger idag. För när man inte kan prestera så bra man kan, när man inte alltid kan göra sitt bästa, ja då kommer prestationsångesten krypande. Vilket gör att man presterar ännu sämre för att man känner att man måste skriva bra inlägg. Sanningen är den att ibland kommer andra saker ivägen, tid och insprations brist är två bra exempel. Saker som egentligen är onödiga och bara drar ner en till botten. Men hur gör man då? Ska man lägga upp en massa halvdanna inlägg man inte är nöjd över där man bara ursäktar sig över dålig uppdatering hela tiden. Eller ska man inte uppdatera alls. För jag har insett att man i båda fallen kommer prestationsångesten.

Ibland hatar jag mig själv att jag alltid vill göra mitt bästa, att jag alltid ska vara på topp, för när det inte räcker till då kommer prestationsångesten. Som drar ner än längre ner en vad man redan var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0