Skolstarten

Jag räknade precis ut att skolan börjar om 8 hela dagar. Om någon hade frågot mig för några dagar sedan hade jag låtit: JAG VILL INTE JAG VILL INTE. Men nu har jag börjat smälta det faktum att skolan börjar snart. Vilket är skönt. För jag orkar inte att gå runt och ha panik över det. Det finns ju faktiskt bättre saker att göra den sista veckan på lovet.

Också där skulle många få panik och tänka " nu måste jag utnyttja de sista dagarna på lovet fullt ut genom att göra massor med saker jämnt".  Men för mig ser det lite annorlunda ut. När jag njuter utav de sista dagarna så vill jag inte ha fullt upp hela tiden. Utan jag vill omringa mig med alla mina nära och kära och njuta utav att spendera tid med de. Som att ha en filmkväll med någon kompis, ta en fika på stan eller bara träffas och prata. Sen ska det kombineras med enkla hemmakvällar då jag kan "ladda upp" på mitt eget vis. Det vill säga, ta det lungt och göra det jag känner för. Kanske kolla en film eller bara sitta och små latja lite i photoshop, blogga lite i lugn i ro och bara sånt där avslappnat haha.

Så när skolan börjar om 8 dagar kommer jag vara beredd och uppladdad för en ny termin.

Mina tips för att inte få panik inför skolan:
* Radda upp alla fördelar med att börja skolan. Ja det finns ju faktiskt sådana. Mina är t.ex. att jag får träffa mina lärare. Mina lärare är faktiskt världensbästa typ haha. Sen ser jag fram imot min so lärares alla redovisningar om andra världskriget, att träffa många i min klass som jag inte träffat på hela sommarlovet och att det är det sista året på min skola, 9:an alltså. Jaaa radda upp alla anleningar du kan hitta och försök att tänka posetivt.

*Gör som jag gjorde och låt det smälta in. Du kommer börja skolan oavsett eller inte så det är lika bra att sluta älta det haha.

*Ladda upp på ditt sätt. Alla är vi olika och vill njuta av slutet på sommarlovet på olika sätt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0