"Learn from yesterday, live for today and hope for tomorrow"

Jag är på skrivarmood så jag fortsätter väll skriva lite till.

Jag kan väll börja med att snacka om det som tar upp min största delen utav mina tankar för stunden. Och det är det faktum att jag ska börja 9:an imorgon. Hela 9:onde klass. Det är sjukt att jag för 2 år sedan satte jag min första fot på skolan jag går på nu. Jag skulle början 7:an. Ja sjuan, vilken plutt jag var haha. Jag tror det är först nu jag verkligen inser hur mycket jag har mognat på de här två åren. Jag är verkligen en helt annan tjej nu, men endå samma om ni förstår. De är så mycket saker som har kommit och gått. Både bra och dåliga. En del misstag, en del snedspår men också många bra stunder. Men det är också alla de här saker som har gjort mig till den jag är idag. Alla de goda stunderna har blivit bra minnen och alla misstag har jag lärt mig något utav.

Med det sagt kan jag säga att jag är nöjd över mig och mitt liv. Och jag är glad att just jag är jag. Vilket jag troligtvis inte hade kunnat sagt för två år sedan. Och framförallt faktumet att jag klarar av att skriva det här.

"Learn from yesterday, live for today and hope for tomorrow"
Är ord jag tycker passar bra in på hur man ska se livet.

Livet är inte felfritt det kommer dyka upp problem. Saker du kommer ångra dig över. Du kommer ha jobbiga tider, det viktigaste är bara att du lär dig något utav det i slutändan.

Lev i nuet och uppskatta allt och alla du har omkring dig. Jag har lärt mig att man ska ta vara på allting man har, vem vet hur länge det kommer vara?

Se posetivt på framtiden. Du kan göra allting du vill bara du tror på dig själv. Och om du nu inte skulle klara det, då har du ju i alla fall försökt och kommer aldrig behöva tänka "tänk om jag hade försökt bli..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0