Att vara unik

Vi människor är konstiga. I alla fall väldigt många utav oss.

Hela tiden försöker vi passa in. Vi bryr oss om vad andra tycker. Nästan alltid ställer vi frågorna, vad kommer folk tycka om jag gör så, vad kommer de säga om den där eller vad tycker de om jag umgås med henne. Det kan gälla kläder, kompisar, åsiker ja allt egentligen. Hela tiden försöker vi smälta in. Både omedvetet och medvetet. Vi bryr oss alltid om vad andra tycker och tänker. Men egentligen borde vi bry oss om oss själva istället. Vad vi tycker. Vad vi vill. Ingenting annat. För den viktigaste personen i varje persons liv är faktiskt sig själv. Det må låta ego, men det är så det är. För det är då du verkligen vågar vara dig själv du kommer må riktigt bra. Du kommer gilla ditt liv. Och det är inte förrens då du verkligen kommer kunna ge allt till dina nära och kära. Verkligen älska de på riktigt.

Så snälla, följ mitt råd. Gilla dig själv, lyssna på vad du tycker och tänker, bry dig inte om vad andra säger och kör ditt race. Du är unik och speciell. Ingen kommer någonsin kunna vara som du.

Det är inte förrens efter jag insett det här jag kan säga att jag älskar att jag är just jag. Att jag gillar mitt liv. Jag försöker att köra på vad jag tycker och tänker och inte alla andra. Att verkligen försöka vara unik. För det är ju faktiskt då folk minns en. Då man verkligen är speciell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0